Alla inlägg under juli 2014

Av februaritjejen - 5 juli 2014 12:08

                     Heeelg!




Nu är det helg och jag bara älskar helg. Det är så härligt, man får ligga i soffan ta det lugnt, äta lördagsgodis, titta på tv, sen kan man gör skoj med familjen och kompisarna. I helg ska jag bara ta det lugnt och ha skoj med familjen. Vad ska du göra, kommentera gärna! Hejdå!





































Av februaritjejen - 5 juli 2014 11:37

Hej! Idag ska jag berätta lite fakta om Finland.Så nu kör vi igång:


Finlands flagga är ju först hel vit och sedan ett blått kors.








Finlands grannländer är ju Sverige, Norge, Ryssland. Finland är tvåspråkig, med finska och svenska. Finlands huvudstad är Helsingfors(allså på finska "Helsinki"). I Helsingfors finns det ca 600 000invånare. Finlands president är Sauli Niinistö . Finlands nationaldag är den 6 december. På finska heter landet Finland Suomi. Finland ser sig som idrottsfolk, deras intressanta idrott är ishockey, och de är väldigt bra på det också.



Nu ska jag lära er några ord och meningar på finska.


Ord:

  • Sommar-Kesä
  • Sol-Aurinko
  • Blommor-Kukkia
  • Sommarlov-Kesäloma
  • Rolig-Hauska
  • Stranden-Rannikko
  • Hej-Hei

Meningar:

  • Hej! Jag har sommarlov-Hei!Minulla on kesäloma
  • Hej! Jag är nu i stranden.- Hei! Olen nyt rannalla.
  • Hej! Du är rolig-Hei! Sinä olet hauska
  • Hej! Jag har roligt-Hei! Minulla on hauska.

Det var en kort fakta om Finland. Ni får gärna kommentera mig och fråga olika ord eller meningar som ni vill veta på finska, jag svarar gärna'! Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni mår bra och har en bra sommar! Hejdå! Heippa!

PS:Heippa är på finska Hejdå

Av februaritjejen - 5 juli 2014 11:25

Hej! Igår var det match mellan Brasilien och Colombia, jippi, Brasilien vann! Med 2-0. Jag såg inte hela matchen, men det gjorde min mamma och det blev 2-0. Jag ¨såg bara Brasiliens första mål! Jag tror nog att Brasilien kan vinna hela VM,det vore ändå ganska bra för att de har kämpat mycket, har vunnit många matcher, och att hela den här VM är ju i Brasilien, och Brasilien är ju ett fattigt land, så de har varit tvungna att använda mycket pengar för arenan,och det är ju ¨många där som är fattiga! Så om de vinner så får de ju pengar!!!! Så jag hejar i alla fall på Brasilien!!! Men vi får se, det kanske kan vara nån annan som vinner hela VM! Vilket land hejar du på! Jag hejar på Brasilien, men vilket lag hejar du på, hejar du på Brasilien som jag, eller hejar du på nån annan!!! Det ska bli spännande att se vem som vinner!!! Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och hoppas ni mår bra och att ni har en bra sommar!! Hejdå









Av februaritjejen - 3 juli 2014 14:01

Hej! Idag ska jag ge er tips om en skiva, som heter "Handen i fickan fast jag bryr mig", ni kanske vet vems skiva det är jo Veronica Maggios, min idol!!! Jag har också den skivan, nu ska jag säga vad hon har för låtar i denna skiva och jag ger också poäng av fem!

I den skivan så finns låtar som:

1.Sergels torg. Den ger jag 4/5poäng

2.Jag lovar. Den ger jag 4/5poäng

3. Hela huset. Den ger jag 5/5 poäng

4. Va kvar. Den ger jag 4/5poäng.

5. Låtsas som det regnar. Den ger jag 3/5poäng

6. Hädanefter. Den ger jag 5/5poäng

7.Trädgården en fredag. Den ger jag 5/5poäng

8. Dallas. Den ger jag 4/5poäng

9. Bas gillar hörn. Den ger jag 3/5poäng

10. I min bil. Den ger jag 4/5poäng


Det var de låtarna!


Jag fick denna skiva från min kompis, så tack!











Det var mitt inlägg! Hoppas ni mår bra och tyckte om mitt inlägg! Hejdå

Av februaritjejen - 1 juli 2014 13:16

När kommer solen fram! Det är hela tiden bara dåliga vädrar. När kommer solen fam, så att man kan gå ut på utflukt och gå och bada, allt det där roliga kan man inte göra nu när det är dåligt väder. Det är ju sommar då ska det vara soligt, inte molnigt och regningt! Jag undrar en sak, vad tycker du är bäst med sommaren!? Är det att bada i stranden, eller vara i parken med kompisar, eller att åka på semester, eller är det nåt helt annat! Kommentera gärna till mig och berätta vad du tucker är bäst med sommaren!? Hoppas ni har en underbar sommar! Hejdå!





                                

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards