Alla inlägg under januari 2015

Av februaritjejen - 31 januari 2015 12:46

Hej! Nyss så fick jag en jättesöt kokbok från min mamma!

Den verkar jättebra och dne har många bra recept!


 
 
Tack så mycket värdens bästa mamma<3
 
Hoppas ni är nöjda med denna inlägg!
Kram,
febban
 
 
 
               Tack så mycket mamma!
 
 
 
                            
Av februaritjejen - 31 januari 2015 12:16

Hej!

Jo, nu är det så här att,

jag har bara fått en fråga

och att jag ska ha en frågestund behöver jag

fler frågor, för det kanske inte blir så bra om jag bara svarar på en fråga.

Jag vet att jag kanske är lite tjatig, men om jag ska ha en frågestund så måste ni

fråga.

Så fråga bara på nu, snälla...

Please!

Det vores så himlans snällt!

Då får ni ju erat svar på eran fråga.

Och om du har en blogg så ger jag dig en länk!

Så please fråga bara på!

Var inte blyga!

Men fråga helst inte privata saker.

Typ: vilken är din favvofärg, idol?

Fråga liksom sånna frågor.

Så fråga nu bara på var inte blyga.

Jag lovar, jag är inget monster!

Så snälla...

FRÅGA!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg!

Kom ihåg att fråga!

Kram,

febban

Av februaritjejen - 31 januari 2015 11:19

Jo, jag bara undrar en sak, varför finns det inte kvinnliga fotobllskort, i varje kort har jag sett nån fotbollspelare som är en man, men jag har aldrig sett att det har varit en tjej!

Varför är det så?

Är det för att männen är bättre på fotboll eller vadå?

Om man vill köpa fotbollskort från affären så då ser man bara manliga fotbollskort och inte kvinnliga kort.

Varför?

Det finns säkert många barn som samlar på kort men vill också ha kvinnliga fotbollspelare i sina kort!

Jag kanske skulle vilja smala på korten om det fanns tjejer också på korten och inte bara män.

Vad tycker ni?

Lite dumt tycker jag.

Jag tycker det också är konstigt.

Varför har man inte gjort fotbollskort med tjejer också och inte bara män.

Det här tycker jag är konstigt och dumt, tycker ni det eller har ni andra åsikter?

Kommentera gärna!

Jag vill gärna veta varför det är så?

Om man tror att fotboll är killsport så då är det superdumt!

Det finns många duktiga tjejer som spelar fotboll.

Okej, då kan man säga att dans är tjejsport.

Men det är det inte.

Det finns många tjejer som spelar fotboll och det finns många killar som dansar.

¨Så om nån säger att fotboll är killsport och att dans är tjejsport, så har dom sååå fel!

Jag hoppas ni är nöjda med denna inlägg!?

Kom ihåg att kommentera vad du tycker om det här?

Kram:

febban

Av februaritjejen - 31 januari 2015 11:10

   Är så himlans glad, mitt lag vann matchen, jippi!!!


                                       Med 4-3!








                                    

Av februaritjejen - 31 januari 2015 10:53

Hej hej!

Idag är det lördag+helg!

Jättehäärligt!

Idag fick jag vakna tidigt för att jag hade en fotbollsmatch!

Gissa vad vi vann!

Mitt lag gjorde 4 mål och den andra laget gjorde 3!

Blev ändå en jämn match!

Men jag tyckte att alla kämpade bra!

Idag ska jag nog bara ta det lugnt.

Imorgon så ska jag också ta det lugnt!

Jag har också fotbollsträning!

Vad ska ni göra nu på helgen?

Kommentera!

Igår så tog jag också det lugnt, jag hade ju fotbollsträning, vi tränade till matchen som var idag!

Jag kollade också fångarna på fortet igår, jag tycker det är jätteroligt program!

Jag skulle gärna också vilja vara med på nåt sånt som fångarna på fortet!

När jag vakna idag så fanns dte massvis med snö!

Asså, måste snön komma nu!

Först kommer det snö, sedan försvinner snön, och sen kommer snön ochsen försvinner den, kan liksom inte vädret bestämma sig, så himlans jobbigt!

¨Men i alla fall hoppas ni har en trevlig lördag, det kanske blir ändå roligt med snö, vi får väl se!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg!

Ses

PS:Kom ihåg att fråga frågor till min frågestund, pleeeeeeeease


Av februaritjejen - 29 januari 2015 17:56

Hej hej!

Hoppas ni har haft en bra Torsdag!

Jag har varit trött hela dan!

Vi hade matte,no,teknik,bild och finska.

Jag slutade skolan 13:45

Skollunchen var inte god, så jag var ganska hungrig efter det!

Lillalizzan var sjuk, så nu ska jag bara säga krya på dig Lillalizzan, hoppas du ser det här!

Vi har precis lärt oss nåt nytt i matten, tycker det ä'r ganska svårt!

Men jag lär mig!

Nu ikväll så ska jag laga middan, för jag ville nämligen det!

Annars så ska jag bara ta det lugnt ikväll med familjen!

Ledsen att det här inlägget blev så kort!

Så sorry!

Hoppas ni har haft en bra Torsdag?

Kram,

febban

PS:Kom ihåg att fråga mig frågor till frågestunden:)

Av februaritjejen - 27 januari 2015 18:11

Varför gör ingen nåt? Det finns tiggare som tiggar mitt i vintern! I vissa ställen är det jättekallt!

Det finns familjer som bor i minibussar! Det helt sjukt! Jag tycker det är helt fel att nån måste tigga! Att ingen gör något?! Tänk hur hemskt om det skulle vara om det var du själv som var tvungen att tigga!

Vi som har pengar kan äta tillräckligt med mat, gå i skola, ha jobb, ha leksaker, en familj m.m

Många fattiga har inte ens allt det där!

Jag förstår inte att ingen gör något?!


När det var nyår så gick jag och min mamma till affären, jag minns inte vad vi skulle köpa, men strunt samma, vi köpte det vi skulle köpa och sen gick vi till bilen, men vet ni vad då sitter en kvinna där och tigger!

Vi köper fyrverkier för att ha kul, hon sitter där och tigger!?

Hon är inte hemma och äter en fin middag med familjen och skjuter fyrverkerier!

Utan hon är ute i det kalla och tigger!

Tycker ni att det här är okej?

Jag tycker i alla fall, att det är fullständigt fel!

Kommentera vad du tycker?


Många av oss barn, tycker att skolaär tråkigt med läxor och så!

Men vet du vad, många av de barnen som inte kan gå till skolan, det är deras dröm, de skulle bli överlyckliga om de fick gå i skola! Tänk, det är deras dröm, våra drömmar kanske är att vinna 1 miljon på bingolotto, men deras dröm är att gå i skolan.


Om du tycker likadant som jag så då har jag ett tips!

Om du har saker eller kläder hemma som du inte behöver mer, elle rom de är för små för dig, då¨samlar du de och lägger de i en påse, nästa gång du ser en tiggare, så ge sakerna, tro mig, tiggaren blir nog överlycklig!


Hoppas ni är nöjda med denna inlägg?

Följ mitt råd!

Kram;

febban

PS:Kommentera vad du tycker om tiggeri

Av februaritjejen - 27 januari 2015 17:52

Hej! Du kanske letar efter nån bra låt, och har inte hittat, isånna fall så tipsar jag dig att kika in hitåt. För nu tänker jag ge er tips på olika låtar! Så nu kör vi igång!


1. Busy doing nothing! Asså ,den är så himlans bra danslåt! Den har ju Ace Wilder gjort, hon var ju så näära att vinna hela Melodifestivalen 2014! Men det fick bli en tvåa!


2. Unbelievable! Med Lisa Ajax! Lisa som vann hela idol 2014! Hon har en otrolig vacker röst! Hon vet verkligen hur man ska vara på scen!


3. Try! Med Colbie Caillat! Den låten är ganska lugn, men bra! Egentligen så gillar jag inte så mycket lugna låtar men den här låten den är så, så, så braa!


4. Happy! Med Pharrells Williams! Den här låten är ganska känd och den har nog många hört! Om du nångång har nån fest så då tipsar jag dig om att ha den här låten med i låtlistan!


5. Animals! Med Maroon 5! Jag tycker den här låten är jättebra! Den fastnar lätt i huvudet!


6. Bad boys! Med Zara Larsson! De när en jättebra låt och en bra danslåt! Som ni kanske inte visste så är Zara Larsson en av mina idoler!


Det var 6 stycken olika låtar! Lyssna gärna på nån av de! Då kanske du hittar din favorit! Hoppas du har fått tillräckligt med tips! Hoppas ni är nöjda med denna inlägg?


Kram;

febban

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards