Alla inlägg under augusti 2014

Av februaritjejen - 12 augusti 2014 13:56

Hej! Idag ska jag lära er att baka chokladbollar,s vi kör igång:

Du behöver:

11dl havregryn

4msk o`boy

3dl socker

1 tsk vaniljsocker

1/2 dl mjölk

1/2 kallt kaffe eller vatten

250g rumsvarmt smör

kokosflingor eller pärlsocker


Gör så här:

1.Blanda alla ingredienser förutom kokos och smöret i en bunke.

2.Finfördela smöret och knåda ihop allt till en deg.

3.Forma små runda bollar.

4.Rulla chokladbollarna i kokos eller pärlsocker.

5.Smaklig måltid!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses

Av februaritjejen - 12 augusti 2014 13:48

Hej! Idag ska jag lära er att göra scones! Nu kör vi:

Du behöver:

5dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 tsk salt

75g smör

2 dl mjölk


Gör så här:

1.Sätt ugnen på 250 grader varmt.

2.Blanda mjöl,bakpulver och slat i en bunke.

3.Skär smöret i tunna skivor och finfördela det med mjöl,bakpulver och salt.

4.Tillsätt mjölken.

5.Knåda ihop allt till en deg.

6.Dela degen i 8 bitar och lägg de på en plåt med bakplåtspapper.

7.Platta ut varje degbit till en rund kaka. Skär ett kryss i varje kaka.

8.Sätt plåten i ugnen och grädda kakorna tills de får en fin gyllenbrun färg. Det tar cirka 12 minuter.

9.Servera sconesen varma med ost och smör.

10.Smaklig måltid!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och hoppas att era scones blir goda! Hejdå

Av februaritjejen - 12 augusti 2014 13:41

Hejsan! Idag tänkte jag berätta lite om mig själv, så vi kör igång!

Favoritmat?

- Spaghetti med köttfärssås och Taccos.

Favoritfärg?

- Lila och blå

Vad skulle du vilja vara om du var ett djur?

- Hmm,då skulle jag vilja vara en hund.

Scenskräck?

- Jag är ju lite nervös på början,men inte så att jag har scensckräck.

Vad är du rädd för?

- Spindlar,för att de är så vidriga,sen gillar jag inte höjder.

Idoler?

- Zara Larsson och Veronica Maggio

Husdjur?

- Jag har ett marsvin som heter Fluffis och hon är också fluffig!

Hoppas ni är nöja med denna inlägg?! Hejdå

Av februaritjejen - 12 augusti 2014 13:31

Hej!

Hoppas ni mår bra?!Jag har inte skrivit på länge,

men det är bara för att jag har haft lite semester,

som en sommarpaus för bloggandet! Inte så att jag har slutat.

Men nu ska jag försöka skriva så mycket som möjligt i min blogg.

Hoppas ni har haft och har en underbar sommar!

Det har jag i alla fall. Snart börjar min skola, lite roligt,

men ändå inte,man vill ju stanna hemma ochbada i stranden och ha kul!

Men jag får i alla fall träffa alla mina kompisar!

Jag hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni mår bra!

Hejdå

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards