Alla inlägg under oktober 2014

Av februaritjejen - 30 oktober 2014 10:16

Hej! Nu tänkte jag visa lite saker som mina marsvin har, lite mat och saker som de behöver. Nu kör vi igång:



  Crispy Muesli Guinea Pigs! Det här är en på mat till mina marsvinn, det behöver man inte ge så mycket av, för att de blir tjocka av det. Den här maten har extra vitamin c. Den här maten är från djuraffären Zoo.





C-vitamin för marsvin! Det här tabletter för marsvin, det här behöver de varje dag, de här har mycket c-vitaminer. Det finns en annan c-vitamin som man lägger i deras vatten, den kommer jag visa snart. Den här är från zoo




 Multivitamin för marsvin! Det här är också c-vitamin för marsvin, men det här lägger man i vattnet och det här är inte tabletter. Den här kommer från djuraffären zoo.






 Koppel för marsvin lila! Det här kopplet är till Fluffis, (den största marsvinet). Den är lila och jag tycker att den är jättefin! Det här kopplet är från zoo





 Koppel orange! Det här kopplet var till Hoppsan, men hon försvann ju, så nu är det här kopplet till Tova, hon passar med det kopplet! Det här kopplet är också från zoo.




Borste till marsvin! Det här en borste till marsvinen, så att de blir fina och lena, egntligen så har jag en röd borste, men jag ´hittade den i internet, så den jag har är röd men som den här. Den här borsten kommer från zoo.




Klosax för marsvin! Den här saxen klipper man marsvinens klor. Den här kommer från djuräffären zoo!






Crystal De-Luxe Drinking BottleVattenflaska för marsvin! Den här vattenflaskan är för mina marsvin, det finns i olika storlekar, i större och mindre. Den här är från djuraffären zoo.



Det har var inte alla sakerna till mina marsvin, men de flesta! Så jag hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses




Av februaritjejen - 30 oktober 2014 10:06

Hejsan! Nu tänkte jag berätta om filmen Lassemajas detektivbyrå- skuggor över valleby! Jag såg ju den här om dan!




Lassemajas detektivbyrå- Skuggor över valleby heter filmen. Filmen handlar om lassemajas detektivbyrå, när de får ett stort uppdrag. När polismästaren kanske inte får ha sitt jobb kvar som polismästare, vad kommer hända, förlorar polismästaren sitt jobb, klarar Lasse och Maja sitt uppdrag, får de ha kvar deras högkvarté, vem är tjuven? Det är mycket pågång i Valleby och sen kommer ju nån berömd person till Valleby också, vem är det... Den här filmen tyckte jag var bra, spännande m.m Jag vet inte riktigt om jag ska ge den en femma eller fyra, nånstans i mitt i emmelan ger jag den, kanske en fyra och ett halvt.



Hejdå  

Av februaritjejen - 27 oktober 2014 09:42

Hej allihopa! Nu tänkte jag prata lite om mobbning!


Många blir mobbade och det är fel! Ingen ska bli tvingad, retad, dumpad m.m

Många mobbare mobbar för att det har hänt nåt i deras liv, eller att de inte mår bra! Men det är ändå inte rätt att mobba andra, ingen ska behöva må dåligt, inte de som mobbar inte de som blir mobbade, ingen ska bli mobbad!

Ibland kan det hända att nån retar dig, eller slår dig, eller tvingar dig att göra nåt (Tillexempel att röka). Det är inte rätt, ingen ska behöva må dåligt. Oftast om nån blir mobbad, så brukar den inte våga säga det till nån, det är för att den är rädd att mobbaren ska göra nåt, kanske mobba den mer eller slå den eller värre saker, därför är det viktigt att säga som det är, och inte vara rädd, dina lärare, rektorn, föräldrar kommer hjälpa dig, tro mig, det kommer alltid finnas nån som vill hjälpa dig! Men om du inte berättar det för nån, kommer du ha alltid en klump i magen, och du kommer säkert inte vilja gå till skolan, men dina föräldrar kommer märka det, de känner dig så bra att de vet när du mår dåligt, så berätta hellere det, så att du inte har hela tiden en dålig känsla.


Rökning!

Dina kompisar säger säkert att det är jättecoolt att pöva på att röka, men där har de fel, det är dåligt för kroppen och jag tror att det smakar...Bläää. När man är så ung också, det är verkligen inte bra för kroppen, inte ens om du är vuxen, säkert kommer dina kompisar säga "Kom igen då, du är väl inte feg heller", men dte är fel, det är som om de tvingar dig att göra det, men vet du vad, om du gör det såk ommer dina föräldrar märka det också, de kommer känna lukten och de kommer se alla cigaretter som de har rökt med, så pröva inte ens det! Jag som är så ung, har tänkt så här, JAG SKULLE ALDRIG I HELA MITT LIV VILJA RÖKA, DET ÄR DÅLIGT FÖR KROPPEN OCH ATT DET LUKTAR INTE GOTT OCH ATT DET SMAKAR SÄKERT INTE GOTT, så jag tänker nog ALDRIG  pröva det.


Om nån slår dig, så måste det nog vara hemskt, jag vet i alla fall hur det känns att nån har slagit dig, det hände mig en gång i idrotten, och jag blev då till och med slagen av en annan kille. Ingen har rätt att slå nån. Om du inte berättar det för nån så kommer dina föräldrar märka det, du kommer kanske ha en blåmärke elle rnåt liknade märke, och att du kommer nog inte må så bra, du kommer inte vilja gå till skolan, du komme som sagt ha en klump i magen.

Föräldrar är verkligen bra att ha, de märker allt, de hjälper dig, de ger dig presenter, de lagar maten till dig, de pratar med dig, ja de är helt BÄST! Så tacka de nån dag att de är så bra att ha! För det tycker nog alla i världen!


Om du blir retad om dina kläder, så bry dig inte, om du bryr dig, kommer de att förså att du är en fegis so minte kan säga emot, då kommer de nog säkert fortsätta att reta dig, ändå om du har bytt till sånna kläder som de tycker om, du har din stil de har deras stil, ingen har rätt att säga att dina kläder är fula, omoderna, löjliga, barnsliga, de har inte rätt att säga nåt fult om dina kläder, om de vill så får de tycka vad de vill, bara att de inte sårar dig, de kan tänka att de är fula, men inte säga, eller  uttrycka sig att de är fula, alla har sin egen smak.


Har du kanske tänkt på en sak, varför mobbar mobbare, är det för att de tycker att det är kul, eller för att de inet har nåt annat att göra...eller är det kanske för att de inte mår bra. Det är faktiskt så ibland att de som mobbar inte mår bra. Det kan vara att deras föräldrar är skilda, eller att deras föräldrar bråksr, eller att de är fulla m.m, eller kan det till och med vara att de som mobbar har blivit mobbade, att de vill visa hur det känns för andra, men det är ju inte rätt, men de kanske också mår dåligt, sen kan de ju kanske inte ha några kompisar, de kanske mobbar för att de inte har några kompisar (Men man får nog inte kompisar om man mobbar de). Mobbarna kanske också mår dåligt, men det är ä'ndå inte rätt att mobba andra, där för är det bra om  föräldrarna eller lärarna pratar med både de som bli mobbade, och med mobbarna, för att de båda mår nog dåligt!


Nu fick ni veta lite om mobbning! Det är ganska viktigt att prata om mobbning, ni gör det säkert i skolan, eller hemma. Jag har pratat om mobbning i skolan. ¨Jag hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni inte blir mobbade! Vi ses  

Av februaritjejen - 27 oktober 2014 09:27


Today is Monday! Idag är det faktiskt Måndag! Känns ganska härligt, oftast så tycker jag illa om måndagar, men ibland är måndagar faktiskt bra, i alla fall idag för att nu är dte höstlov och höstlovet har bara börjat, så jag har länge lov innan det är skola igen! Ikväll ska jag på bio, det ska bli kul, ska gå och titta på Lassemajas detektivbyrå-skuggor över valleby! Ska bli spännanade, jag tror att den är bra! Vi får se! Jag kan skriva senare ett inlägg om den filmen! Ska snart sluta blogga för idag, vet inte riktigt vad jag ska göra sen, vi får se! Men aja, jag tycker i alla fall att det är härligt att det är Måndag, vad tycker ni!? Kommentera om vad ni tycker om, måndagar och vilken dag är eran favvodag och varför är det eran favvodag, kommentera!!!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och jag är ´ledsen för att jag har skrivit så korta och slarviga inlägg, jag ska försöka skriva bättre och längre och mer om puberteten! Vi ses




                    





                     TODAY IS ...

 

                     MONDAY!!!!

Av februaritjejen - 27 oktober 2014 08:23

  Hejsan! Har precis lagt en omröstning i min blogg , rösta vet jag, varför inte, då ska du bara rösta om vad du tycker om hösten, det finns många olika alternativ, så varför inte röst i in omröstning!? Hittils har bara en person röstat och det är jag!!! Idag är det Måndag, super härligt!!! Nu känns det verkligen att det är höstlov!!! Men vad gör ni på höstlovet?! Kommentera gärna om vad ni gör på höstlovet! Om ni inte kommer på nåt att göra nu på höstlovet så då kan ni kolla mitt inlägg om "Höstlovstips"! Jag har i alla fall en jättehärlig höstlov!

Ni kanske har märkt också att jag har bytt bakgrund, fin vá, jag tycker att den lilla kattungen är så gullig!!!!

Jag hoppas att ni har en underbar höstlov och att ni har det så trevligt!

Kom ihåg också att rösta i min omröstning!

Vi ses







                              Rösta

              

                                  i

  

                        februaritjejens


                          omröstning!

Av februaritjejen - 26 oktober 2014 15:43

Hejsan! Idag fick jag en sak som jag har viljat ha från min mamma(Ibland kan mammor vara så otroligt snälla) (eller jag menar att de kan alltid vara så). Vill ni veta vad det va för nåt (det klart ni vill, vad annars) okej, det äääär, Guiness world records 2015! Kul va, jag ville ha den boken. Har redan kollat lite snabbt igenom boken. Blev så otroligt glad över den! Kommentera gärna om din mamma nån gång har gjort nåt fint till dig! Min mamma har gjort många saker för mig! Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni mår bra! Vi ses


















Av februaritjejen - 26 oktober 2014 12:20

Hejsan! Nu är det äntligen höstlov, det är så härligt, man kan vara hemma och ta det lugnt elle åka på semester, ja, man kan göra många saker när det är lov!  Men nu tänker jag ge er lite tips vad ni kan göra på höstlovet, nu kör vi igång!


1. Lövkrig!

Lövkrig är både roligt, och billigt, det kostar ju liksom ingenting och det är så kul! Lövkrig innebär att det måste finnas mycket löv ute, och ett bra ställe att springa runt och så, i lövkrig så är det meningen att man ska kasta löv på varann, man kan vara lag eller alla mot alla!


2. Plocka fina löv!

Plocka fina löv som du hittar ute, ta de in och platta de mellan böcker, sedan när de blir klara så blir de väldigt fina och det blir ett fint minne av hösten.

PS:Om det har regnat eller regnar så är det inte bra att plocka då löv, för då är de ju blöta!


3. Ring en kompis!

Varför inte ringa en kompis, fråga hur hon/han mår och vad hon/han gör och så! Det är ju roligt att veta vad andra gör!?


4. Ta en cykeltur!

Det är ju roligt att cykla, varför inte ta en cykeltur med familjen eller med kompisarna, det är ju så trevligt!


5. Gå på bio!

Det är ju alltid kul att gå på bio på hösten, det känns ännu  mysigare än att gå på vintern eller sommaren eller våren. Du kan ju antingen gå med nån kompis eller med familjen, och titta på nån rolig och mysig film!


6. Skicka vykort...

Varför inte skicka vykort till nån kompis och fråga hur den mår och berätta vad man har gjort och så. Det är ju alltid lika trevligt att få ett kort från nån, jag tror många av dina kompisar skulle bli glada om de fick ett vykort från dig!


7. Skriv ett blogginlägg!

Det klart att man måste skriva ett blogginlägg på höstlovet, alla vill ju veta hur den mår och vad den gör m.m Kanske kan man skriva ett inlägg om hösten, vem vet, men det är ditt egna val och bestämma vad du ska skriva om!


8. Ta det lugnt!

Varför inte bara ta det lugnt och mysa med familjen, läsa en bok m.m Det är ju också roligt att bara ta det lugnt nån gång.


9. Baka!

Jag känner redan lukten av bakelser nu, det är ju så gott att baka, sedan får man ju också äta de. Man kan baka bullar, muffins, kakor m.m Man kan kolla recept i nätet, böcker, egna recept och i blogginlägg kan man kolla recept.


10. Njut bara...

Varför inte bara njuta att hösten har kommit, varför måste man oroa sig hela tiden om vad man ska göra och äta m.m, varför inte bara njuta! Njuta att alla fina färger har kommit, löven har kommit, det är höstlov m.m

Bara njut att hösten har kommit, det är viktigast!


Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni gör nåt av detta nu när ni har höstlov! Vi ses


PS:Kommentera gärna om ni har eller ska göra nåt av de här tio sakerna!







                                                  

                             


                                                  

                Hösten är här!

Av februaritjejen - 25 oktober 2014 12:08

Hej,hej! Igår var jag i Max och åt, med min kompis, blev ganska missnöjd, med en sak. Min kompis är vegetarian och hon ville ha en veggoburgare, och fick en jättestor burgare, men nu vill ni nog veta varför jag är missnöjd, jo för att varför finns det inte veggoburgare för barn?! Ni kanske inte har tänkt på det, men det är faktiskt så, vissa barn är ju vegetarianer också, inte bara vuxna, det kanske inte finns så många barn som är det, men det finns ändå vissa, vissa barn kanske inte orkar äta en så stor burgare, har ingen nånsin tänkt på det här?! Kommentera gärna vad ni tycker, jag tycker i alla falll att det borde finnas veggoburgare för barn!!! Men vissa kanske tycker annorlunda, men så är världen!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni kommenterar vad ni tycker!? Vi ses

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards