Alla inlägg under oktober 2014

Av februaritjejen - 21 oktober 2014 17:02

Hej, hej! Jag var i Kista centrum och köpte lite saker med min mamma. Nu kommer jag visa allt jag köpte till mig, men jag köpte andra saker också men jag kan inte visa de här för att de är till mina kompisar, för att de ska ha födelsedagsfest! Så nu kör vi!



Nageldekorationer! Jag köpte nageldekorationer, till mig. Har aldrig köpt det förrut, det ser fint ut, men jag vet inte om det är det i verkligheten!? Jag köpte inte just de här mönstrerna, men andra mönstren. Jag älskar redan de här nageldekorationernerna, men jag hoppas de är bra!
 
 
 
 
 
 
 Depend metallic nail polish! Denna nagellack är sjukt fin färg, och jag älskar den. Jag tycker den är så fin och jag ville ju köpa blå nagellack så jag köpte denna nagellack!
 
 
 
 
 
 
 
 
  Mavalia fransk manicure! Sjukt roligt att jag köpte detta! Ska bli kul att få fransk manikyr! Ska inte lacka naglarna idag men nån gång den här veckan! Men aja älskar denna pryl!
 
 
 
Jag hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses
 
PS:Hoppas bilderna kom fram, annars så sorry!
 
 




Av februaritjejen - 17 oktober 2014 16:44

Min mamma lånade böcker från biblioteket, tänkte visa vad det är för böcker.






Björnkramar vilda heter boken. För de djurälskade tvillingarna Tori och Taya har den högsta drömmen gått i uppfullelse, de har flyttat in i ett fantastiskt hus som ligger i safariparken Djurens värld! Nu bor de granne med apor,zebror och en bengalisk tiger. När Taya får reda på att en storfilm ska spelas in i närheten bli allt ännu bättre, hon som alltid har drömt om att stå framför kameran. Det enda molnet på himlen är att tvillingarnas pappa har flyttat ut, och dessutom inser Taya snart att filmbranshen inte är så glamourös som hon först trodde... Kommer tjejerna lyckas fixa ihop sina föräldrar igen, och hur ska det gå med Tayas skådespelardrömmar? Jag har inte läst den här boken än, men den låter helt okej!





Bilbo(en hobbits äventyr) heter boken. Här börjar sagan om ringen. Bilbo- en hobbits äventyr är den klassiska föregångaren till Tolkiens berömda trilogi om Härskarringen. Här möter vi den fascinerande mytologiska värld som trollbundit läsare i alla åldrar i alla länder. Halvt motvilligt följer den fridsamme hoben Bilbo med den store trollkarlen Gandalf i jakten på dvärgarnas guldskatt. Otaliga faror och svårigheter tornar upp sig i vägen, Med list och tur och tack vare Gollums osynlighetsring lyckas Bilbo och hans följe ta sig fram till den ruvande draken Smaug för den avgörande striden. Tolkiens rika fantasi har skapat en värld så levande och verklig att man kan svära på att den har funnits en gång i uråldrig tid. På den riktiga sagotiden. Jag har inte läst boken, men jag har sätt filmen.


Nu måste jag sluta för att jag ska gå till fotboll sträning, men jag kan senare skriva om de två andra böckerna. Hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses

Av februaritjejen - 17 oktober 2014 16:37

Hej! Har bytt bakrund!

Kommentera vad ni tycker om min nya bakrund?! Vi ses

Av februaritjejen - 17 oktober 2014 15:55

Äntligen Fredag, det är så härligt. Jag har haft en helt bra dag, sjukt god lunch, det var morotssoppa, jättegott! Kom hem tre, sedan dess, har jag hållit på med datorn. Jag har fotbollsträning idag, längtar, hoppas ni kollade förra inlägget om hur man börjar spela fotboll!!! Idag så känner jag mig ganska pigg, är inte alls trött. Idag kommer Idol, ska bli kul och se vad alla sjunger idag, och om juryn är stränga eller snälla, vi får se. Jag har inte gjort läxorna än, men jag tänkte faktiskt göra de imorgon, det är ju ändå Lördag imorgon, det är ju dåligt att jag inte gör de idag, för då glömmer man kanske bort att man skulle göra läxor, men jag vill verkligen inte göra läxorna idag. Kolla gärna in missparlan.wordpress.com, och lillalizzan.wordpress.com, jättebra bloggar, fina inlägg och bilder! Aja, kommer inte på  mer vad jag ska skriva för nåt, men hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni har en härlig Fredag! Vi ses!




                        Fredag 







Av februaritjejen - 17 oktober 2014 15:34

Hej,hej! Om du vill börja spela fotboll, så ska du nog kika in hit då!


Nu tänktejag berätta lite om fotboll, vad man behöver och så(Jag kan inte jättemycket om fotboll, bara så ni vet).

Första gången när du prövar på fotboll, behöver du inte ha fotbollskor, skydd m.m, för du kanske inte kommer vilja börja, så köp inte allt du behöver första gången du prövar. När man spelar fotboll så behöver man fotbollskor( Du kan köpa på en loppis), benskydd(för att skydda benen), några bra sportbyxor, vattenflaska. Det är inte jättemycket som du behöver.


Jag går ju på fotboll, och då spelar vi 7-mannaplan, nästa år så ska vi spela 9-mannaplan. I ett lag så finns det en målvakt, det är den som står vid målet, sedan är det backar, de är som försvarar målet, sen är det motståndare, det är de som springer mest, de springer över hela planen(Jag gillar att vara motståndare), sen är det anfallare, det är den som anfaller.


På början av en match så börjar nån av det ena laget, med avspark, sedan börjar matchen, när det blir mål, så är det avspark för det laget som inte gjorde mål.


Nu har jag inte berättat så himlans mycket, men det är för att jag inte kan så mycket och att jag inte kommer på nåt just nu. Jag hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Ha en trevlig Fredag! Hejdå  



Av februaritjejen - 16 oktober 2014 17:21

Hej! Nu ska jag tipsa er som inte har en blogg än!


Ni som inte har en blogg än, skaffa er det. Det är så sjukt kul att ha en blogg.

Man kan kommentera andras bloggar, man kan skriva inlägg, byta bakrund, lägga ut bilder m.m

Det är ju ibland lite svårt att hitta på vad man ska skriva om, men man kommer på nåt nångång.

Man kan heta sitt vanliga namn, eller hitta på nåt, det kan också vara bra om man vet då också

 vad man ska skriva för slags olika inlägg, och då menar jag kommer du kanske skriva om musik,

fotboll eller om ditt liv eller nåt annat. Det finns olika hemsidor, där man kan skaffa sig en blogg,

kanske i bloggplatsen eller wordpress eller blogg.nu, det finns ju många olika ställen

där man kan skaffa sig en blogg. Man kan ju antingen skriva inlägg via datorn eller i telefonen,

eller både och då och då. Ja, jag tipsar er om att skaffa sig en blogg, det är så himlans kul!

  Så skaffa gärna er en blogg!  


PS:Kommentera gärna om ni redan har en blogg,

eller om ni vill ha tips om hur man ska göra och så, eller om ni har tips på olika bloggar.



  

Av februaritjejen - 16 oktober 2014 17:08

Hejsan allihop! Idag är det Torsdag, känns som om det är Fredag idag, fast det inte är det. Jag längtar till imorgon, Fredagar är min favoritdag, då börjar helgen, fotbollsträning, fredagsmys, idol, m.m Har haft en helt okej dag idag. Härliga timmar, jag hade också utvecklingssamtal, min lärare sa att jag var duktig på alla ämnen, så det kändes ganska skönt. Det var helt okej lunch i skolan idag, imorgon blir det morotssoppa, jättegott! Jag hoppas ni har haft en skön dag! Ska kanske skriva ett inlägg till senare, vi får se. Ledsen att denna inlägg blir så kort, men det är för att jag inte kommer på nåt, så förlåt. Hoppas ni är nöjda med denna inlägg ändå. Vi ses



 





                                                  
                      

Av februaritjejen - 14 oktober 2014 17:31

Hej! Tänkte prata lite om håret, man måste ju ta hand om den mycket, man måste dusha, borsta, fläta m.m Men jag tänkte faktiskt prata om detta, så vi kör igång.


Hår är ju vackert och så, men för att det ska vara vackert så måste man ta hand om det. Dusha varannan dag eller varje dag, beror på om dú svettas också mycket, tvätta inte håret varje dag med shampo, i sånna fall varannan dag, för att det är inte bra för håret om man tvättar varje dag med shampo. 

Man får tovor ju, det är jobbigt, man måste borsta bort det, och det gör ont, men jag har tips på hur man inte får så mycket tovor. Fläta håret varje dag innan du går och lägger dig, så att du inte får tovor, borsta håret först innan du går och lägger dig, sen ha utsläppt hår när du går och lägger dig och sen när du vaknar så borstar du det, så kom ihåg att borsta håret varje dag, en eller två gånger, hur många du vill, bara att du gör det, annars så får du bråka med tovorna.

Du kan fixa ditt hår på många olika sätt, du kan fläta det, ha en tofs på sidan, eller två tofsar på sidorna, eller en hästsvans, en hög hästsvans, m.m  


Nu har jag skrivit lite om håret. Hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses!


Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards