Alla inlägg under juni 2014

Av februaritjejen - 28 juni 2014 10:50

Hej! Idag tänkte jag ge er några bustips, för jag tycker i alla fall att det är kul att busa! Kom igen nu kör vi:


Första buset!

Det här buset handlar om vatten, du behöver: tejp, sax och en vattenkran. Du letar efter  en vattenkran hemma, toaletten eller i köket eller nån annanstans, sedan klipper du en bit tejp och tejpar runt kranen, där det allså kommer ut vatten , försök tejpa det så man inte ser att det finns tejp, när det är klart, så kommer kanske nån av dina syskon eller förälder gå till vattenkranen och kanske vill dricka ett glas vatten, då kommer det spruta överallt så att personen blir alldeles genomblöt! Ha ha haa!


Andra buset!

I det här buset behöver man, en docka, hatt,peruk(det kan vara löshår), en lång kappa, solglasögon. Du tar en docka, helst att den är stor, men det går nog bra med en liten, sedan lägger du kappan på dockan, lägger på peruken, och hatten, och solglasögonen, sedan sätter du dockan på en stol helst i köket. Sen när nån av din förälder tror att den är själv hemma och vill kanske ta en kopp te, så går personen till köket och där sitter en person, Aaaaaaaaah! Ha ha haa! Då tror helt enkelt personen att det är nån som har kommit in i eran hus, men sedan är det bara en docka! Ha ha haa!


Tredje buset!

I det här buset, blir det roligare om ni har bjudit in gäster på middag, men det behövs inte, men det blir roligare. Du behöver bara en pruttkudde och det blir roligare om ni har bjudit gäster på middag. Sedan har dina föräldrar säkert dukat upp fint i bordet och om du och din familj har bjudit gäster så kommer de och sätter sig, men när nån av dina föräldrar sätter sig så, PRUTT, då tror alla att din mamma eller pappa har pruttat, då är det bara att skratt! Ha ha haa!


Det var mina tre bustips till er, ni kan gärna prova nån av dessa och om ni har några bra bustips, kommentera gärna mig och berätta vad det är för slags bus! Hoppas ni mår bra och hoppas ni är nöjda med denna inlägg!

Hejdå


Av februaritjejen - 24 juni 2014 11:16

Hej! Idag ska jag prata om vänskap, så nu kör vi igång.


Vänskap är viktigt. Vänskap är mycket glädje och inte sorg och ilska. Om man ska vara en bra vän så då ska man vara snäll, omtänksam,hjälpsam, rolig, tröstar nån om den är ledsen. Det är bra att ha många vänner, med en vän kan man leka, gå hem till varann, prata,cykla och andra många saker.


Om en vän bli ledsen, då kan det vara bra om man går och frågar vad som har hänt, för om man bara tittar på och inte gör nåt, då är man ingen bra vän, men om den säger att den vill vara ifred, vad ska man göra då?! Jo, man ska lyssna på sin vän och gå där ifrån, det kanske är att hon/han vill bara vara för sig själv, eller att hon/han inte vill berätta och om det är nåt som man inte vill berätta till sina vänner då är det bäst  att gå till en vuxen.


Om man vill göra en vän glad, då kan man antingen säga nåt kanske att, den är jättesnäll, eller att den är jätterolig och att du aldrig har träffat en så rolig person, eller så kan det vara nåt annat. Man behöver inte alltid köpa nåt för att den ska bli glad och det är fktiskt inte det bästa presenten man kan få, om man vill ge nåt då kan man göra egna saker, kanske ett armband, eller ett kort, eller så kan man kaanske sy en väska eller nåt annat.


Ibland är det ju kul att göra nåt med en kompis, då kan man gå på picknick, eller gå till parken, ha pyjamasparty eller nåt annat.


Nu har ju nog alla sommarlov, då när sommarlovet är slut, så kan du säga till en kompis som du verkligen tycker om, att du gillar henne/honom.


Som jag sa på början vänskap är viktigt.


Hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Hejdå

Av februaritjejen - 24 juni 2014 10:49

Undra vem som kommer vinna hela vm,Igår så var det ju en match mellan Holland och Chile. Det gick ju ganska bra med Holland, de gjorde ju två mål, men för Chile så gick det inte så himlans vidare, de gjorde inga mål, och jag ville att Chile skulle vinna,men så blev det inte, så nu på lördag kommer det vara match mellan Brasilien och Chile, jag är nästan säker att Brasilien kan vinna. Men Chile kan ju vinna, man vet aldrig. Jag undrar vem du hejar på är det kanske Holland,Brasilien, Chile eller Grekland, eller kanske nån helt annan! Kommentera till mig och säg vilken du tror kommer vinna hela VM!? Hoppas ni mår bra och hoppas ni tycker om detta inlägg! Hejdå





















Av februaritjejen - 12 juni 2014 13:13

Hej! Här kommer några tips på djur namn:


Katt namn:


1. Missi

2.Pelle

3. Mimmi

4. Gustav

5. Molly

6.Fiona

7.Klo


Hund namn:


1.Molly

2.Agnes

3.Bullen

4.Jolle

5.Sötan

6.Tova

7.Lollan


Marsvins namn:

1.Hoppsan

2.Fluffis

3.Sötan

4.Nöten

5.Bollen

6. Vrakis


Mus namn:

1.Pip

2.Lillith

3.Pricken

4.Nicki

5.Mia

6.Pia

7.Musse


Häst namn:

1.Minova

2.Sandy

3.Lollipop

4.Kristall

5.Mistral

6.Diamant

7.Blixten


Det var mina tips på djur namn! Hoppas ni tycker om detta inlägg och att ni mår bra! Hejdå

Av februaritjejen - 12 juni 2014 12:35

Hej! Jag bad ju att ni skulle fråga frågor till mig! Jag har inte fått så många, så detta inlägg kommer inte vara så lång! Tack, så mycket alla som har frågat mig. Nu kör vi igång:


Josefin

1. Bästa vänner?

2. Några du saknar?

3. Har du några djur?


Svar:

Tack för din fråga.

1. Alla mina vänner är mina bästa vänner!

2. Jag har alla hos mig, ingen som jag saknar.

3. Jag har två marsvin, de heter Fluffis och Hoppsan, jag hade 3 möss, de två andra dog   förlänge sen, min ena mus dog inte så länge sen  .


Tack Josefin att du frågade!


Katja


Vet du några nyttigare(men goda) alternativ till vanlig godis?


Svar:

Bra fråga, och ganska svår. Jag kommer inte på nåt som är jättenyttigt, men bär är goda och kan vara som ett alternativ som godis. Eller turkisk yoghurt, med valnötter och honung, det är inte så himlans nyttigt, men ändå gott, jag har bara smakat det  med gotländsk honung. PS: Man kan ha istället för valnötter, så bär.


Tack Katja att du frågade!


Missparlan


Har du scenskräck?


Svar: Tack för att du frågade! Jag har inte scenskräck,men det klart jag är ju lite nervös innan jag ska stå på secn,men inte så att jag börjar få ont i magen och så.


Tack missparlan att du frågade! Här får du en länk från mig: http://www.missparlan.wordpress.com


Det var mina frågor, tack så mycket allihop som har frågat! Ni får gärna fråga mer! Glad sommar allihop! Hejdå

Av februaritjejen - 12 juni 2014 11:49

           Glad sommar allihop!



                    


    Ha en underbar och solig sommar!




Hejdå!

Av februaritjejen - 9 juni 2014 11:14

Hej! Idag tänkte jag ge er lite tips! Hur man kan dofta gott, finnar, och huden! Om man vill dofta gott, så då är det bra om man dushar minst varannan dag, det beror på om du svettas mycket, då kanske det är bäst att dusha varje dag, inte håret, men kroppen! Många börjar använda deoderant, det är bra, det ska man också göra nån gång i livet! Sen är det ju med finnar, det är  jobbigt att ha finnar, men om man sköter det bra, så då kommer det inte mer finnar. När man får finnar ska man berätta det för sina föräldrar och prata om det, sedankan ni gå till en affär och köpa en kräm som är mot finnar, så att de inte kommer mer och mer. Den krämen ska man använda varje dag, så att finnarna försvinner, det låter eller är jobbigt, men det är bara för att man ska få bort finnarna. Puberteten är ganska jobbigt, man får gå mer igenom en man förrut gjorde.Om duär torr i benen och i armarna, då är det nog bäst att lägga nån härlig kräm, så att du inte är så himlans torr. Det var mina tidet är ju svårt med puberteten, men man måste faktiskt gå igenom det nån gång. Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni mår bra! Hejdå

Av februaritjejen - 9 juni 2014 11:00

Sun Lolly! En jättegod isglass som jag aldrig har smakat förrut! Den bara smälter i munnen. Den som jag håller på att äta, har smaken hallon, det finns andra slags smaker, ananas, jordgubb och svarta vinbär och mera smaker! Den passar bra till sommaren, som har kommit! Det är också jättevarmt, så då är det härligt och ta en Sun lolly isglass, som är lite kallare!

















Det var mitt inlägg! Hoppas ni mår bra och att ni har en solig och härlig sommar!! Hejdå 



Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards