Alla inlägg under januari 2016

Av februaritjejen - 17 januari 2016 11:29

Ja, nu börjar nationella proven komma. Jag är väldigt nervös för det! Hur det kommer att gå?! Och hur betygen kommer att bli? Självklart så är man nervös för det! Jag är mest nervös för matten. Svenska nationellaprov ska vi ha typ om tre veckor, om jag minns rätt. Men det är jag inte så nervös för. Men jag kommer snacka lite om nationellaprov nu sista tiden. Så om ni har frågor så fråga gärna eller om ni har åsikter! Om det blir många frågor och åsikter komer ag skriva ett inlägg om det. Kommer svara på era frågor. Sedan finns det ju en gästbok här i min blogg och där kommer jag börja snacka om nationella prov! Så om du har en fråga eller åsikt! Så varsågod! Jag vill gärna veta!

Mvh: februaritjejen

Av februaritjejen - 6 januari 2016 16:34

Divergentserien av Veronica Roth.

Första boken är Divergent, sedan Insurgent, Allegiant och sist Four.

Böckerna handlar om en tjej som heter Beatrice Prior. Hon bor i staden Chicago där samhället är uppdelat i fem falanger. De ärliga, De osjälviska, De lärda, De tappra och De fridfulla. En dag varje år måste alla sextonåringar välja vilken falang de vill höra till resten av sitt liv. För Beatrice är valet antingen att stanna hos sin familj i de osjäviska eller vara den hon innerst inne är.  En simulering ska visa vart de hör hemma i. Men simuleringen fungerar inte för Beatrice, hon får inget svar vart hon hör hemma. I hennes äventyrliga liv får hon träffa Four som hon blir förälskad i.

Jag ska nog inte avslöja mer. Men jag säger bara, den är ASBRA!

Jag har läst och sett Divergent och Insurgent. Och jag bara längtar till att få läsa Allegiant.

Filmen Allegiant kommer ut den 18 mars 2016. Och självlart så ska jag se den!

Men alla böckerna finns!

Jag tipsar verkligen böckerna!

Hur jag fick rveta att dessa böcker ens fanns? Var att vi började läsa Divergent i skolan. Sedan nu på jullovet så lånade jag Insurgent från biblioteket.

Och alla ni som redan har läst böckerna eller sett filmerna, så kommentera gärna vad du tycker om böckerna och filmerna! Det här är min åsikt! I LOVE IT  

Hoppas ni gillade inlägget! Och hoppas ni blir intresserade också! Om ni har frågor, fråga gärna!

Mvh: februaritjejen


Av februaritjejen - 6 januari 2016 16:30

Hur mår ni?

Vad är det för dag idag ens?! Torsdag? Nej, det är ju onsdag. Gud, jag blandar ihop alla dagar! Snart är det ju skola också. Nej, jag vill ha mer jullov! Vill inte ni också det?! Jaja...

Har slappat en massa idag. så ja

Jamen, vi ses senare!

Mvh: Februaritjejen  

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards