Alla inlägg den 21 januari 2014

Av februaritjejen - 21 januari 2014 17:44

När du får finnar så var inte orolig. Alla får det. Det kan ju vara pinsamt, men det är ingen fara. Jag ska ge er lite råd hur du kan ta hand om din hud och försöka att bli av med finnar!!!


Du går till spegeln, du ser att du har fått en finne,bli inte orolig.

Du kanske tänker " Onej", men det händer ju alla förr eller senare.


Det kan vara jobbigt med finnar från början, men sen kan man faktiskt göra ganska mycket själv för att bli av med dem.


Det viktigaste av allt här är faktisk att man ska ta hand om sin hud bra. Jag själv orkar ibland inte göra det, men sen tänker jag att det är nog bäst att göra det, för annars försvinner de aldrig.


Det kan vara tråkigt, men tänk inte så, nu har du blivit stor.


Använd en tvättkräm till ansiktet som hjälper mot finnar. Det finns massa olika, men välj en. Man tvättar med det två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Lite jobbigt, men det tar faktiskt inte lång tid.

Och det fungerar, så det är värt det. Man ska hålla ansiktet rent, och inte heller pilla på finnarna. Absolut inte klia eller klämma dem! Sedan är det bra som för många andra saker också, att dricka mycket vatten.


Om du är i skolan och ser att nån har fått finnar, så reta absolut inte honom/henne.  Tänk hur det skulle kännas för dig, du skulle inte tycka att det skulle vara kul och du kommer ju också kanske få finnar, då kanske hon/han retar dig sen när du har finnar! Man behöver faktiskt inte säga något, det är ju något naturligt!


Det är svårt med puberteten, men man ska tänka att det kan bli roligare och att nu är man stor och ingen litet barn. Det var mina tips, hoppas de hjälper och hoppas alla mår bra! Hejdå  

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards