Alla inlägg den 12 februari 2014

Av februaritjejen - 12 februari 2014 18:07

Åh nej, det är matteprov imorgon och min kompis är hemma hos mig och jag måste plugga. Hur kommer jag hinna?

Här får du lite tips på hur din matematik kan bli roligare, med en kompis!

När du ska plugga är det alltid roligt att ha med sig en kompis. Ni kan plugga tillsammans så blir det roligare!


Gör det roligare med matmatte!


Genom att ta godis,bär,kakor eller något annat. Skär den i ibitar och sedan ta hjälp av den!!! Efter det så kan ni få som pris det som ni använde!


Baka!


Här finns ett enkelt recept på en sockerkaka. När ni är klara så är det bara att dela den i bitar, och sedan räkna matte med bitarna.



Antal portioner: 10

Ingredienser

2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl mjölk
matfett och ströbröd till formen




Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa sockerkaksformen.

Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt. Blanda samman mjöl, bakpulver och vaniljsocker.

2. Smält smöret och häll i mjölken, så att allt blir ljummet.

Häll mjölkblandningen i sockerblandningen och rör om. Vispa ner mjölblandningen i smeten och häll den i formen.

3. Grädda din sockerkaka i 175 graders ugn i 28-30 minuter. Känn med en sticka om den är klar.

Är stickan helt torr är sockerkakan klar.


Kakreceptet är taget från recept.nu

Hejdå allihopa! Hoppas ni gillar mina tips! Jag vill också tacka min kompis för att hon hjälpte mig! Hejdå  


Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards