Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Sjuk!

Av februaritjejen - 17 januari 2014 14:16

Igår så blev jag förkyld och fick feber, jag har fortfarande lite feber och har ont i halsen. Därför bestämde jag att  prova några huskurer, som kanske skulle kunna få mig må bättre! Då letade jag i Google och hittade några. Här ska ni få höra vad jag har provat och hur det gick!

1.

Gurgla med gurkmeja. Prova denna blandning om du vill lugna din sjuka cranky hals. Blandningen skall gurglas två gånger om dagen. Gurkmeja fläckar kläder, så var försiktig när du blandar och gurglar.

 

  • 1/2 msk salt
  • 1/2 msk gurkmeja
  • 2,5 dl kokande vatten

Den var för stark, man vill bara sluta gurgla! Den hjälpte lite mot halsont. Jag ger den här huskuren en  !


2.Saltvattengurgling mot halsont!
Att gurgla saltvatten kan hjälpa till att lindra smärta i halsen - många kallar det t.o.m den bästa huskuren mot halsont! Bäst resultat blir det om man gurglar följande recept en gång i timmen:


  • 1 matsked salt i,
  • 1,5 dl ljummet vatten

 - Rör ner saltet i vattnet.

Saltvatten har länge ansetts vara antiseptiskt och hjälper till att rengöra och sterilisera sår och därför borde även saltvattenlösning fungera mot halsont!
Den var sur, men ändå helt okej attt gurgla men den gav ingen resultat! Därför ger jag den också en   !
  
3.Vitlökssugeri
Detta husmorsknep mot halsont kan behandla eller förebygga halsont.Skala en färsk vitlök, skär den på mitten och placera en del i varje kind. Om inte huskuren fungerar kommer du åtminstonde se ut som en hamster.. och kanske lukta som en också :-)
Smaken var inte god, men ändå så var det helt okej!Den hjälpte ganska mycket faktiskt, och jag såg ut som en hamster! Den här huskuren får      !

4.Ljuvlig kanel- och honungsvatten mot halsont 
Om du har fått ont i halsen till följd av en förkylning kan kanske kanel vara lösningen på ditt problem!
  • 1 tsk kanel (grovmalen)
  • 3 dl vatten (kokande)
  • två nypor svartpeppar
  • 2 tsk honung

Häll en tesked grovmalen kanel i 3 dl kokande vatten. Blanda i några nypor svartpeppar, två teskedar honung. Låt svalna något och drick sedan!


Ush,den var inte alls ljuvligt, den var jätteäcklig, den var för stark och smakade mest peppar men den hjälpte lite grann.

Den ger jag !

 

5. Glass!

Kall glass av valfri smak kan göra susen till halsen!
Jag valde vanilj med chokladkross som var supergod, faktiskt det godaste jag har ätit  idag, det ville man bara äta mer!
Dessutom lindrade det halsen också!  Den ger jag !
 
Så på första plats kom " Glass ".
På andra plats kom " Vitlöksugeri ".
På tredje plats kom  " Ljuvlig kanel- och honungsvatten"
På delat fjärde plats kom "Saltvatten gurkling"  och " Gurgel med gurkmeija".
Ni kan gärna smaka de här huskurerna! Men vi får hålla tummarna att ni inte blir sjuka och behöver dem alls! Glass kan man ju äta även annars! Hoppas alla har det bra! Hejdå  
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av februaritjejen - 24 juni 2016 12:00

Trevlig midsommar! Elr vad man nu säger...haha Ja då är det midsommar. Blomkransen på huvuder och alla förberedda att dansa "små grodorna"runt midsommarstången:) Det vi familjen ska göra är att grilla och ha det kul! Njuta helt enkelt! Ha en...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:03

Hej alla fina läsare! Jag vill bara informera er om att jag bytt bloggportal, för att göra min blogg större och få fler besökare! Så om ni vill läsa min blogg gå in på http://nouw.com/februaritjejen Så ses vi där! Ha det gött! Hejdå Bloggpl...

...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:01

3344211646

Av februaritjejen - 20 juni 2016 16:01

Jag skrev ett inlägg för ganska längesen att jag skulle ha en frågstund, men grejen är att ingen frågade. Men jag tänkte försöka igen med en frågestund! Så ni kära underbara glad läsare. Varsågod och fråga om vad som helst när som helst. De 20 första...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 15:31

Ni som älskar The Body shop och har tänkt på att öpa något därifrån nu på sommaren, ska kolla in i detta inlägg! Det här är några av deras nyheter! 1. British ROse Eau De Toilette Det är en lätt, fräsh och modern doft! Den innehåller Community ...

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards