Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Tråkigt!

Av februaritjejen - 24 februari 2014 09:55

Hejsan! Du kanske har tråkigt och har inget att görs! Då kan du titta hitåt, här kan du få några tips!!!
 
Du kan sätta på musik och dansa! Då rör du på dig också och sen är du ju härligt attt bara dansa omkring. Sedan kan du ju också få själv välja musik, det kan ju vara din idol eller bara en låt som du har lust att lyssna på!!!
 
Du kan ju göra en ny frisyr på dig själv. Det blir roligt. Antingen kan du göra en knasig frisyr eller en modern frisyr eller bara en frisyr som du känner för. Du behöver ju inte bara göra det på dig själv utan du kan också göra en ny frisyr till din kompis eller syskon.
 
Gör din läxa! Läxorna först, kul senare! Det är bra om du gör dina läxor först när du kommer hem, om du inte har gjort det så kan du göra de om du har tråkigt!!!
 
Läs en bok! Läsa en bok är ju spännande. Du får välja själv vilken bok du tar. Men jag har ett tips, om du är ledsen och i dåligt humör så kan du läsa en rolig bok!
 
Ring en vän! Om du har lov eller nåt så kan du ju ringa din kompis. Fråga hur hon/han mår och vad hon/han gör och annat som ni gillar att prata om!
 
Ät mellanmål! Du kan äta en god mellanmål. Du kan göra en mack,eller äta en bulle och dricka mjölk eller saft eller nåt annat. Men du kan bara ta en frukt!
 
Städa i din garderob! Du kanske inte har städat på länge din garderob, då är det nog dags! Det kanske är tråkigt, men sätt på musik så blir det nog roligare! Så det blir ording i ditt garderob!
 
Kolla på en film! Du kan ta din favoritfilm och ta ett täcke och popcorn och titta på film! Det blir både mysigt och avslappnande!
 
Hitta på en egen smoothie! Hitta på en god egen smoothie! Du får välja alla ingredienserna själv! Sedan kan du ju göra den och ge den poäng! Du kan ju också bjuda dina vänner och då kan de ge dig poäng!
 
Städa ditt rum! Det kanske är stökigt i ditt rum, då ska du nog städa det! Du kan fixa det lite nyare om du vill!
 
Göra middagen till din familj! Då behöver inte dina föräldrar laga maten som de kanske nästan alltid gör! Du kan själv hitta på vad du ska laga för nåt! Sedan kan du duka fint! Din familj kan ge poäng till dig!
 
Bus! Du kan busa med ina vänner och familj! Det första buset är vattensprutning! Du behöver tejp, sax,och en vattenkran! Du klipper en tejpbit och sätter den på vattenkranen, det behövs nog två tejpbitar! Sedan när nån av din familj ska använda vattenkranen så kommer det att spruta på den! Men försök att lägga tejpen så att man inte ser det! Andra buset är hink med ris! Du behöver en hink, ris eller vatten eller vad du vill! Du tar en hink häller riset eller det du vill ha i! Sedan lägger du det på dörren där uppe! När nån går förbi där och puttar till dörren så ramlar hinken på personen! PS: Det kan hända att hinken ramlar ner andra sidan och ´det blir nog du som får städa.
Det var mina bustips! Mne du har säkert många fler bus!
 
Det var mina tips när du har tråkigt! Hoppas ni mår bra och att ni tycker om detta inlägg! Hejdå!

 
 
Liz

Liz

24 februari 2014 11:24

fin blogg!

Kolla gärna in min blogg också! :)

http://lizettes.se

februaritjejen

26 februari 2014 09:26

Tack!!

 
Ingen bild

LillaJag

10 mars 2014 15:37

Vilka bra ideer!

februaritjejen

13 mars 2014 18:53

Tack så mycket!!!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av februaritjejen - 24 juni 2016 12:00

Trevlig midsommar! Elr vad man nu säger...haha Ja då är det midsommar. Blomkransen på huvuder och alla förberedda att dansa "små grodorna"runt midsommarstången:) Det vi familjen ska göra är att grilla och ha det kul! Njuta helt enkelt! Ha en...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:03

Hej alla fina läsare! Jag vill bara informera er om att jag bytt bloggportal, för att göra min blogg större och få fler besökare! Så om ni vill läsa min blogg gå in på http://nouw.com/februaritjejen Så ses vi där! Ha det gött! Hejdå Bloggpl...

...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:01

3344211646

Av februaritjejen - 20 juni 2016 16:01

Jag skrev ett inlägg för ganska längesen att jag skulle ha en frågstund, men grejen är att ingen frågade. Men jag tänkte försöka igen med en frågestund! Så ni kära underbara glad läsare. Varsågod och fråga om vad som helst när som helst. De 20 första...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 15:31

Ni som älskar The Body shop och har tänkt på att öpa något därifrån nu på sommaren, ska kolla in i detta inlägg! Det här är några av deras nyheter! 1. British ROse Eau De Toilette Det är en lätt, fräsh och modern doft! Den innehåller Community ...

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards