Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Dikter jag gjort själv

Av februaritjejen - 31 mars 2016 11:14

När jag ser dig pumpar mitt hjärta snabbare.

När du tar min hand värms min kropp.

När du ler så ler jag automatiskt tillbaka.

När du sjunger beundrar jag din röst.

När du kramar mig känner jag doften av vanilj i ditt vackra hår.

När du går bort känner jag inget alls.


Du bara lämnade mig där,ensam.

Du brydde inte om mina känslor.

Du tänkte bara på dig själv.

Du vägrade hjälpa din vän.

Du var så rädd, men jag trösta dig.

Du var rädd för att bli upptäckt.

Du tackade inte ens mig när jag skyddade dig.

Du hade och har inga känslor.


Alla vi är olika.

Att vara olik är något unikt.

Olik är inget dåligt utan tvärtom.

Det visar vilka vi är och vad vi känner.

Du och jag är olika.

Han och hon är olika.

Ni och vi är olika.

Alla vi är olika.


Tacka de, tacka dina föräldrar.För att de finns där och för att de älskar dig. Tacka de för att de lagar mattill dig, tvättar dina kläder, tröstar dig, hjälper dig och älskar dig. Tacka de för att du vet att de förtjänar det. Tacka de för att de är värda det och mycket mer. Tacka de!

/februaritjejen

PS: Kommentera gärna vad ni tyckte om dikterna, jag blir inte ledsen om ni inte tycker om de, på så vis kan jag bli bättre.


 
 
Ingen bild

Jess

31 mars 2016 23:31

Hej, det var en fin dikt. Prova gärna att använda lite omskrivningar, fler adjektiv och adverb som gör texten mer målande. Innehållet är viktigt och fint.
Sen vill jag bara flika in att det heter Tacka dem (inte de) Det heter ju tacka mig, dig, oss och inte tacka jag, du, vi Tänk engelska så blir det rätt dem=them

februaritjejen

1 april 2016 10:06

Det var snällt av dig att hjälpa att förbättra mig, det är det jag vill också, för hur ska jag annars förbättra mig om ingen säger sin åsikt om mina dikter/berättelser/noveller. Gillar du att skriva?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av februaritjejen - 24 juni 2016 12:00

Trevlig midsommar! Elr vad man nu säger...haha Ja då är det midsommar. Blomkransen på huvuder och alla förberedda att dansa "små grodorna"runt midsommarstången:) Det vi familjen ska göra är att grilla och ha det kul! Njuta helt enkelt! Ha en...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:03

Hej alla fina läsare! Jag vill bara informera er om att jag bytt bloggportal, för att göra min blogg större och få fler besökare! Så om ni vill läsa min blogg gå in på http://nouw.com/februaritjejen Så ses vi där! Ha det gött! Hejdå Bloggpl...

...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:01

3344211646

Av februaritjejen - 20 juni 2016 16:01

Jag skrev ett inlägg för ganska längesen att jag skulle ha en frågstund, men grejen är att ingen frågade. Men jag tänkte försöka igen med en frågestund! Så ni kära underbara glad läsare. Varsågod och fråga om vad som helst när som helst. De 20 första...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 15:31

Ni som älskar The Body shop och har tänkt på att öpa något därifrån nu på sommaren, ska kolla in i detta inlägg! Det här är några av deras nyheter! 1. British ROse Eau De Toilette Det är en lätt, fräsh och modern doft! Den innehåller Community ...

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards