Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Roligare,lättare skolstart!

Av februaritjejen - 12 januari 2014 15:03

Ska du till skolan nästa dag och är ganska ofta stressad på morgonen! Då ska du kika hitåt.

Planera för skolan kvällen innan. Först ska du se till hur det är inuti väskan, om det finns skräp kasta bort det då, böckerna ska vara i ordning, ta med dig deo om det är idrott i skolan, kanske en frukt eller något annat nyttigt till en mellis (om ni får ha det i er skola).


Ibland är det bra att byta väska, kanske nån dag behöver du inte så mycket böcker och då kan du ha en lite mindre skolväska. Omväxling gör det lite roligare!


Du kanske tycker att din väska ser lite tråkig ut, då kan du väl pynta den istället för att köpa en ny! Jag har några tips

Du kan hänga en söt maskot.

Om du älskar nåt som glittrar kan du väl lägga några  glittrande dekorationsdiamanter.

Du kan lägga några pinsar.

Man kan också göra egna smycken som man kan hänga i väskan.

Jag själv har inte pyntat min skolväska men jag har pyntat en pennfodral, det kan man också göra, man kan köpa fina textilpennor och kanske skriva sitt egna namn, eller göra några krummelurer. Kul att både göra och att ha sedan med sig!


Det är också bra att planera kläderna, om du inte vet vad det ska bli för väder, kan man ju titta på nyheterna. Om det blir kyligt och kallt är det kanske bra att ha nåt varmt, om det är soligt så kanske en fin kjol.


Man ska också se om man har bra pennor och sudd. Det är alltid bra att ha en anteckningsbok, där kan du anteckna hur mycket som helst. Om läraren kanske berättar nåt som är bra att komma ihåg, så är det bra att skriva upp det i anteckningsboken. Man kan ju också pynta anteckningsboken, kanske lägga klistermärken eller skriva nån fin text, man kan också lägga ett foto eller göra om bokpärmarna i ditt eget stil.


Det var mina tips för skolstarten. Hoppas de hjälper! Hejdå  

 
 
LillaLisaTjejen

LillaLisaTjejen

15 januari 2014 09:28

Gud va bra skoltips! Älskar det

http://lillalisatjejen.bloggo.nu

februaritjejen

15 januari 2014 09:30

Tack, så himlens mycket! Din blogg är jättebra, man vill bara läsa det hela tiden.

 
misspärlan

misspärlan

15 januari 2014 14:29

jätte bra skoltips!

http://missparlan.wordpress.com

februaritjejen

21 januari 2014 17:39

Tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av februaritjejen - 24 juni 2016 12:00

Trevlig midsommar! Elr vad man nu säger...haha Ja då är det midsommar. Blomkransen på huvuder och alla förberedda att dansa "små grodorna"runt midsommarstången:) Det vi familjen ska göra är att grilla och ha det kul! Njuta helt enkelt! Ha en...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:03

Hej alla fina läsare! Jag vill bara informera er om att jag bytt bloggportal, för att göra min blogg större och få fler besökare! Så om ni vill läsa min blogg gå in på http://nouw.com/februaritjejen Så ses vi där! Ha det gött! Hejdå Bloggpl...

...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 18:01

3344211646

Av februaritjejen - 20 juni 2016 16:01

Jag skrev ett inlägg för ganska längesen att jag skulle ha en frågstund, men grejen är att ingen frågade. Men jag tänkte försöka igen med en frågestund! Så ni kära underbara glad läsare. Varsågod och fråga om vad som helst när som helst. De 20 första...

Av februaritjejen - 20 juni 2016 15:31

Ni som älskar The Body shop och har tänkt på att öpa något därifrån nu på sommaren, ska kolla in i detta inlägg! Det här är några av deras nyheter! 1. British ROse Eau De Toilette Det är en lätt, fräsh och modern doft! Den innehåller Community ...

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards