Alla inlägg den 26 september 2014

Av februaritjejen - 26 september 2014 19:51

Hejsan! Här får ni en bra boktips!!!


Percy jackson heter boken, författare är Rick Riordan.

Jag har inte läst boken klart, men tycker redan att den är superbra!

Den handlar om Percy som har ADHD och dyslexi och har även annars svårt liv. Hans pappa är död, sen finns det en hemlighet om pappan, som Percys mamma berättar. Percy måste bli en hjälte och rädda världen. Jag tycker att passande ålder för att läsa bóken är från 10 år uppåt. Jag ger boken           stjärnor!


Nu fick ni tips om en bok, hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses

Av februaritjejen - 26 september 2014 16:55

Hej! Ska till fotbollsträningen snart, den börjar halv 18 . Jag har tre matcher imorgon, två hemmaplan och en i kallhäll, ska bli kul, hoppas vi vinner nån match i alla fall. Jag har en blå linne, när det är soligt väder så har jag svarta korta byxor, och sen har jag svarta leggings, tre par strumpor, ett par niongröna, blåa, och svarta, sen har jag svarta fotbollskor och ett par fotbollskydd. Jag har fotbollsträning en timme och 30 minuter. Efter fotbollsträningen ska jag mysa med min familj och titta på idol. Idag är det första fredagsfinalen.  Jag längtar till fotbollsträningen. Jag har inte klätt på mig än, jag ska göra det snart, egentligen så går min kompis också på min fotboll men hon kunde inte komma idag, för att hon skulle på kryssning. Skulle också vilja gå på kryssning. Lite dåligt väder idag, blåsigt och kallt, men det regnar i alla fall inte. Hoppas det inte gör det imorgon, för då blir det tråkigt, tre matcher när det regnar, men de sa i vädret att det skulle bli fint väder imorgon, hoppas det stämmer då! Måste sluta blogga nu, mejag hinner inte blogga mer idag , men kanske på helgen, imorgon har jag ju hela dagen fullt upp, men kanske på Söndag, vi får se! Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och hoppas ni mår bra! Vi ses

Av februaritjejen - 26 september 2014 16:17

Hejsan! Idag hade jag NO- prov, jag kände mig ganska säker då, jag tror att det kommer gå bra. Temat var skogen, och jag kunde ganska mycket.


Allemansrätten betyder att man måste ha hänsyn till växter,djur, och träd. Alla får vistas i skogen.

Vad menas med lövskog,barrskog och blandskog?

-I lövskog finns det lövträd som tillexempel: Björk, asp, al, bok och ek.

I barrskog finns det barrträd som tillexempel: Tall och gran

I blandskog finns det både lövträd och barrträd.

Beskriv en näringskedja!?

-Först finns det en sol som lyser mot en blad, sen finns det en larv som äter bladet, sen kommer det en sparv som äter larven och sen en rovfågel som äter sparven.


Det var några frågor som jag tränade för no- provet. Hoppas ni är nöjda med denna inlägg. Vi ses


Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards