Alla inlägg den 2 december 2014

Av februaritjejen - 2 december 2014 10:07

Hej!

Nu börjar julen närma sig, det är nu 22 dagar kvar till julafton. Jag har en julkalender, men inte en chokladjulkalender, utan en från panduro, där man får ett smycke varje dag och man ska göra det, ganska kul. Vad önskar ni er till julklapp! Jag önskar inte mig så himlans mycket. Julen är så härlig, alla köper julkalppar, julmaten, julmusiken, julgranen, julfilmer m.m Aja jag tror att den här julen kommer bli superrolig, jag längtar så!

Men aja nu måste jag sluta, så vi ses!





                         God jul!



                     Hyvää joulua!



                   Merry christmas!


                     Feliz navidad!


                Frohe Weihnachten!


                      Buon natale!


      Kurisumasu omedeto gozaimasu!



God jul på olika språk.

Svenska

Finska

Engelska

Spanska

Tyska

Italienska

Japanska


Av februaritjejen - 2 december 2014 09:53

Hej!




Kokoskakor




35 st

Ingredienser:

  • 50g smör
  • 2 st ägg
  • 1.5 dl strösocker
  • 200g (5-6dl) kokosflingor

Gör så här:

Låt smöret bli rumsvarmt. Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.

Tillsätt smör och kokosflingor och rör snabbt till en jämn smet.


Låt smeten stå 10-15 min så att kokosflingorna suger upp en del vätska och smeten blir fastare.


Klicka ut smeten på en plåt med baksplåtpapper.


Grädda mitt i ugnen i 175 grader varmt i ca 12 minuter.


Sen när de är klara så är det bara att äta!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses


PS:Receptet och bilden kommer från recepten.se

Av februaritjejen - 2 december 2014 09:53

Hej!




Kokoskakor




35 st

Ingredienser:

  • 50g smör
  • 2 st ägg
  • 1.5 dl strösocker
  • 200g (5-6dl) kokosflingor

Gör så här:

Låt smöret bli rumsvarmt. Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.

Tillsätt smör och kokosflingor och rör snabbt till en jämn smet.


Låt smeten stå 10-15 min så att kokosflingorna suger upp en del vätska och smeten blir fastare.


Klicka ut smeten på en plåt med baksplåtpapper.


Grädda mitt i ugnen i 175 grader varmt i ca 12 minuter.


Sen när de är klara så är det bara att äta!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg! Vi ses


PS:Receptet och bilden kommer från recepten.se

Av februaritjejen - 2 december 2014 09:19

Hejsan!

Jag är hemma från skolan idag, för jag är förkyld, det är så tråkigt när man är förkyld!

Jag har ont i huvudet, ont i halsen, snuvig och hostig! Just nu tar jag det bara lugnt!

Jag är så trött, vill bara sova, men på nåt konstigt sätt så kan jag inte somna! Jag ska nog skriva ett till inlägg snart, vi får se. Kanske ett recepttips, eller nåt, vi får se.

Här kommer fem tips på vad du kan göra när du är förkyld:


1. Blogga ett inlägg!

2. Läs en bok, då använder man ju inte rösten i onödan så att man inte blir hes

3. Titta på en film

4. Rita nåt

5. Lyssna på musik


Kolla ett inlägg som jag har gjort där det är tips på huskurer till förkylning!

Sök på min blogg "Sjuk" då får ni tips på huskurer till förkylning1


Hoppas ni inte är förkylda, för det är ju inte så kul! Vi ses  

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards