Alla inlägg den 13 december 2014

Av februaritjejen - 13 december 2014 12:48

Hej, hej!

Nu är julen snart här, om 11 dagar så är det julafton, och då får man ju julklappar, så nu ska jag tipsa er om att göra egna julklappar, och om man gör själv julklapparna, så kostar de inte lika mycket!


1.Ett spel

Det ända man behöver är en platta kartong, där du ritar och fantiserar, hur ett spel kan vara, eller så kan det ju vara ett kort spel,eller ett sånt spel där man måste göra olika saker m.m, så här behöver man fantasui(och jag vet att alla ni  har fantasi).


2. Gör en bok

Behöver inte vara tjock, du kan göra till dina föräldrar, kompis eller till syskon.

Det enda du behöver är papper och penna, du ska bara fantisera och skriva det du tycker är bra. Om du nu vill att det ska bli lite snyggare och så, så kan du ju skriva på datorn, men det är inget måste.


3. Baka

Du kan ju baka nåt, pepparkakor, lussebullar, knäck, ja nånting, som akn vara en julklapp till ehla familjen!

Recept kan du ju få från många olika hemsidor!


4. Ett smycke

Varför inte göra ett smycke?! Det enda du behöver är tråd och pärlor, du kan göra ett armband, ring, halsband m.m

Det är bara lägga pärla efter pärla.


5. Ett julkort

Kanske inte så stort, mend et behöver inte vara stort, du får klistra, klippa, klottra, ja göra så mycket som du vill, så det blir fint och snyggt, du kan använda glitter, paljetter pennor, klistermärken, m.m Men allt det där behövs inte, om dú bara har en penna så blir det bra, du kan rita nåt fint och skriva typ God jul och gott nytt år eller du är bäst, du rä min bästa vän m.m


6. En tavla

I skolan så har nu ju säkert bild, och då kan du ju be din lärare att ni kan göra julklapar, skolan har säkert nån tavla, eller så kan du ju göra det här hemma, du behöver en tavla, pensel och färg, sen är det bara att fantisera och måla nåt fint.


7. En kram och fina ord

Varför inte bara ge en kram och säga nåt fint, det ingen sak eller nåt, men det är det nog finaste man kan få, att nån säger nåt bra om dig och att du får en kram.

´Här kommer några meningar om vad du kan säga:

-Du är så vacker, för att du har så fint hår

- God jul och gott nytt år, för det har du försänat.

- Du är en så bra kompis

-Tack, för att du hjälpte mig med läxorna


Det var mina julklappstips! Det kostar inte lika mycket om du skulle köpa en julklapp!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg!

Vi ses

Av februaritjejen - 13 december 2014 09:18

Okej, fotboll kanske inte är allt för mig, men det är viktigt för mig. Jag älskar fotoboll, för att man får springa, göra mål, skaffa kompisar, vinna(Och förlora), passa, vara målvakt m.m Jga tänker verkligen satsa på fotboll, jag vill träna och träna tills jag blir ännu bättre än vad jag är nu. Oftast när vi spelar match med mitt lag, så är jag målvakt eller mittfältare. Jag själv tycker att jag är dålig på att vara back, men vet inte vad andra tycker. Men aja, jag bara älskar fotboll och det är nåt som jag kommer satsa på!

Finns det nån sport som ni tänker satsa på?

Kommentera så får jag veta och skriv gärna varför just den sporten är så bra?

Jag vill gärna veta!

Ska kanske göra ett inlägg senare!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg och att ni mår bra!

Vi ses

febban






                     Fotboll is best!






                   



Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards