Alla inlägg den 4 februari 2015

Av februaritjejen - 4 februari 2015 17:59

Hej!

Nu tänkte jag ge några länkar till mina bästisar!


1.Misspärlan

Hon har en jättebra blogg!

Hon tipsar väldigt mycket och hon skriver ordentligt.

Hon är en tjej som älskar hästar och är en jättebra kompis!

Här kommer en länk!

missparlan.wordpress.com


2.Lillalizzan

Hon har en jättebra blogg!

Hon skriver bar inlägg och lägger ut mycket bilder,

så det blir roligare att läsa hennes inlägg!

Hon är en tjej som älskar mode och hästar och är en jättebra kompis!

Här kommer en länk!

lillalizzan.wordpress.com


Det var två länkar till mina kompisar!

Kolla in bloggarna, för jag lovar de är bra bloggar!

Kommentera de också nåt så att de blir glada!

Hoppas ni är nöjda med denna inlägg?!

Kram:

febban

Av februaritjejen - 4 februari 2015 17:44

Hej!

Nu tänkte jag göra en This or that inlägg!

Så nu kör vi!


Jeans eller mjukisbyxor

-Förrut så älskade jag byxor mest men nu gillar jag typ mjukisbyxor mest så jag tar mjukisbyxor

Långa eller korta byxor

-Långa

Klänning eller kjol

-Klänning

Solhatt eller keps

-Båda

Jacka eller kofta

-Beror på väder

Långärmad tröja eller kortärmad tröja

-Båda

Schal eller halsduk

-Schal

Leggings eller strumpbyxor

-Leggings

Lockigt hår eller rakt hår

-Båda

Utsläppt hår eller hästvans

-Utsläppt hår

Långt eller kort hår

-Långt

Ljust eller mörkt hårfärg

-Mörk

Höst eller vår

-Båda

Mörkchoklad eller vitchoklad

-Båda

Läsk eller saft

-Läsk

Mcdonalds eller Max

Max

Cykel eller sparkcykel

-Cykel

Vit eller svart

-Svart


Hoppas ni är nöjda med denna inlägg?!

Ses snart

febban

Av februaritjejen - 4 februari 2015 17:34

Hej!

Jo, ni kanske undrar varför detta inlägg heter en kort dagens outfit! Jo, men jag menar liksom att detta inlägg blir ganska kort. För jag orkar inte ta bild på min outfit. Utan jag berättar varifrån de kommer ifrån och hur de ser ut och hur de känns! Hoppas det är ok för er!? För det tar en tid och fota min outfit ock så.


TRÖJA:

Min tröja är från cubus. Den är grå och på den stor det "Whatever". Den är en av mina favvotröjor!


KOFTA:

Min kofta är från JC. Den är grå och den är väldigt mysig att ha på sig. Fick den för inte så länge sen.


BYXOR:

Mina byxor är från cubus. De är gråa och sköna, egentligen så är det mjukisbyxor.


STRUMPOR:

Mina strumpor är från H&M. De är blåa och har blommor på sig.


HÅR:

Utsläppt


SMYCKE:

Inget smycke idag


Hoppas ni är nöjda med denna inlägg, ändå om det inte blev några bilder!

Hejdå



Av februaritjejen - 4 februari 2015 17:19

Hejsan!

Jo, nu på fredag så är det samernas nationaldag.

Jag ska inte fira det på nåt sätt, för jag är ju inte same.

Ni som kanske vill lära er samiska, nu ska jag ge er några ord på samiska.

Jag hittade de orden i internet bara så ni vet.


ORDEN:

Hej-Bures

Vad gör du-Maid don dagat

Ren-Boazu

Skratta-Boagustit

Ett,två,tre-Okta,guokte,golbma

Hejdå-Mana dearvan


Det var några ord på samiska.


Samernas flagga är väldigt färgglad.

I flaggans så finns det färgerna blå,gul,grön,röd.


Jon Henrik Fjällgren är jojkare.

Jojkande är det samiska sättet att sjunga.

Jon Henrik Fjällgren är väldigt duktig på att jojka.

Han har varit med i talang och sjungt i allsång på skansen och nu i år så ska han vara med på Melodifestivalen, vi får se hur det går för honom.


Hoppas ni är nöjda med denna inlägg!

Om ni vill veta mer om samerna så då kan ni kolla i internet(men kom ihåg att allt du läser i internet ä'r inte alltid sanning), du kan också läsa böcker om samerna.

Hejdå!

Mana dearvan!



Av februaritjejen - 4 februari 2015 16:42


Hej!

Imorgon så har jag matteprov, är jättenervös för det.

Jag tror det kommer gå sådär.

Men man ska bara tänka att det bara är ett papper.

Idag har jag haft en bra dag.

Skollunchen var helt okej, men inte jättegod.

Lillalizzan är fortfarande sjuk.

Krya på dig Lillalizzan!

Jag var ju sjuk i Måndag och Tisdags, idag gick jag till skolan.

Misspärlan var där.

Jag ska träna för matteprovet imorgon.

Hoppas det går bra!

Vi får väl se!

Idag hade vi också en liten test i engelskan och vet ni vad jag fick alla rätt!

15 av 15!

Är stolt över mig själv, trodde att jag skulle få typ

10 av 15, men det fick jag inte.

Men nu vill jag bara påminna er om en sak.

Ni får gärna fråga mig frågor till frågestunden.

Har inte haft nån frågestund än, för att jag har inte fått så

många frågor.

Så kom igen nu fråga bara på!

Var inte blyga!

Snälla!

Please!

Vore så himlans schysst!

Ha en trevlig dag!

Kram;

febban



NU GÄLLER DET ATT LYCKAS FÖR


MATTEPROVET!

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards