Alla inlägg den 21 februari 2015

Av februaritjejen - 21 februari 2015 16:40

Hej!

Nu tänkte jag tipsa er om en skiva som heter Absolute kids 34

Där finns ganska bra låtar, jag lånade den här skivan från biblioteket  och jag tycker den var bra.

Nu tänker jag berätta alla låtar som finns i den skivan:

1.Sean banan-Copacabanana

2. Anton Ewald-Begging

3. Robin Stjernberg-You

4. Yohio-Heartbreak hotel

5.One direction-kiss you

6. Avicii vs Nicky Romero-I could be the one

7.  Zara larsson-Uncover

8. Ulrik Munther-Tell the world I´m here

9. Darin-Playing with fire

10. Swedish house mafia feat John Martin-Don´t you worry child

11.Behrang Miri-Jalla dansa Sawa

12. Pitbull feat Christina Aguilera-Feel this moment

13. Loreen-In my head

14. Calvin Harris feat Florence Welch-Sweet nothing

15. Arash feat Sean Paul-She Makes Me Go

16. David Guetta feat Taped Rai-Just One Last Time

17. Kesha- C´mon

18. Oskar Linnros-Hur dom än

19. Alina Devercerski

20. Martin Rolinski-In and Out Of Love

21. Eddie Razaz-Alibi

22. David Lindgren-Skyline

23.Passenger- Let her go


Kramar:

febban

Av februaritjejen - 21 februari 2015 16:32

Nu har jag gjort 8 st inlägg idag.

När jag är i skolan så brukar det vara att jag frågar mina kompisar om vad ajg ska skriva om, för jag kommer liksom inte på vad jag ska skriva om, men sen när jag är hemma så kommer jag på massor med ideér.

Det kanske blir fler inlägg idag, man vet aldrig.

Vi får se.

Jag har iaf haft en underbar dag...oj är klockan redan 16:35, oj vad tiden går snabbt.

Först är klockan liksom ett och nu är den halv fem, oj oj, tiden går snabbt.

Resten av dagne ska jag bara ta det lugnt och njuta!

Jag tycker ni också borde göra det.

Men ha en trevlig fortsättning av lördagen!

Stora kramar:

febban


Av februaritjejen - 21 februari 2015 16:26

att man får sova sent på morgona,

ha kul,

resa,

inga läxor,

träffa kompisar,

mycket mycket mer.

Man får göra så mycket roliga saker på sportlovet och man slipper läxor, och det är ju skönt, tycker jag iaf.

Vad tycker ni är det bästa med sportlovet?

Kommentera gärna!

Jag tycker allt är bra!

Men jag älskar alla lov, påsklov, höstlov, jullov, sommarlov, sporlov, ja alla lov!

Jag bara älskar lov!

Men det dåliga med lov är att man saknar ibland alla kompisar och vänner i skolan, det är lite synd, men det är ändå inte varje dag man har lov!

Kramar:

febban

Av februaritjejen - 21 februari 2015 16:10

Här kommer lite marsvinsbilder!










Thumbnail image





foto: Tomas Halld´n






Av februaritjejen - 21 februari 2015 15:19

Hej!

Nu tänkte jag göra så att jag lyssnar en stund varje låt i Hits for kids winterparty 2015 skivan och sedan ger jag poäng till de, hur låter det?

Så nu kör vi!

1. Ariana Grande- Break free får 9/10 poäng för att den är en av mina favvolåtar, den är min stil av musik.

2. Omi-Cheerleader får 5/10 poäng för att den är inte världens bästa men den är bra.

3. Avicii-The days får 7/10 poäng för att den är bra och jag tycker den är trevlig.

4. Martin Tungevaag-Wicked Wonderland får 8/10 poäng för att den har en bra melodi.

5.Aronchupa-I´m an albatraoz får 3/10 poäng för att den är inte min stil.

6. Calvin Harris feat John Newman-Blanie får 7/10 poäng för att den har en härlig melodi.

7. One Direction-Story of my life får 7/10 poäng för att den är inte världens bästa fast jag gillar refrängen, men jag är inget fan till One direction.

8. Meghan Trainor-All about that bass får 8/10 poäng för att jag älskar rythmen och den man blir glad när man hör låten, Meghan Trainor har också gjort en annan låt som heter Lips are moven, den är också bra.

9. David Guetta feat Sam Martin-Lovers on the sun får 3/10 poäng för den är inte min stil av musik.

10. Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj-Bang bang får 8/10 poäng för att den är en bra danslåt och den har verkligen rythm.

11. Zara Larsson-Rooftop får 8/10 poäng för att Zara Larsson är en sjukt bra sångerska, och den här låten är bra.

12. Tove Lo feat Hippie Sabotage-Stay High får 8/10 poäng för att den är ganska känd och den är bara helt enkelt bra.

13. Sia-Chandelier får 8/10 poäng för att den är bra (asså, man hittar inte bra ord om hur den är)

14- Becky G-Shower får 9/10 poäng för att den är sån musikstil som jag gillar och Becky har ju också en bra röst.

15. Lilly Wood &The Prick and Robin Schulz-Prayer in C får 5/10 poäng för att den når inte enda upp till mitt intresserad smak.

16. Charli xcx-Boom Clap får 6/10 poäng för att den har en bra refräng, men resten av låten är inte superbra.

17. Echosmith-Cool kids får 8/10 poäng för att den är superbra, asså den är jättenära en nia men det skulle få det om det bara var nåt litet till, jag tror att den handlar om mobbning, jag tror att det var nån som sa det till mig.

18. Pitbull feat John Ryan-Fireball får 1/10 poäng för att jag gillar helt enkelt inte den, tyvärr ni som gillar den låten, men det är bara så jag tycker inte om den.

19. Albin feat Kristin Amparo-Vilken jävla smäll får 8/10 poäng för att Albin och Kristin har så bra röster, de har ju gjort en låt som heter Låt mig vara din soldat och den älskar jag.

20. The Fooo Conspiracy-Suitcase får 9/10 poäng för att de är suveräna och låten vara jättebra, men den är jättenära att få 10 poäng.

21.Kitok-Paradise Jokkmokk får 2/10 poäng för att den kändes som en småbarnslåt på början, men annars var den helt okej

22. De vet du-Swag i skogen får 1/10 poäng för att den var verkligen inte min stil, melodin var inte bra ens tycker jag ju.

23. Markoolio-Fredagslåten får 9/10 poäng för att man blir glad över den! Markoolio är ju finsk också så "Markoolio sinä olet hyvä" om ni undrar vad det betyder så betyder det att Markoolio är bra!


Det var allt, jag hoppas ni är nöjda med denna inlägg och ni kanske har en annan smak av låtarna, för alla har ju olika smaker av musik.

Kramar:

febban



Av februaritjejen - 21 februari 2015 15:07

Hej!

I förra inlägget skrev jag ju att jag hade l´ånat denna skiva från biblioteket och nu har jag lyssnat lite på den, och asså, hjälp, jag vill ha den här skivan till mig själv, det finns så bra låtar som jag älskar och det är ju bra!

Här kommer en lista på alla låtar i denna skiva:

1. Ariana Grande-Break free

2. Omi-Cheerleader

3. Avicii- The days

4. Martin Tungevaag-Wicked Wonderland

5. Aronchupa-I´m an albatraoz

6. Calvin Harris-Blame

7. One direction-Story of my life

8. Meghan trainor- All about that bass

9. David Guetta- Lovers on the sun

10. Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj-Banga bang

11. Zara Larsson- Rooftop

12. Tove Lo- Stay high

13. Sia-Chandelier

14. Becky G-Shower

15. Lilly Wood &The prick and Robin Schulz-Prayer in C

16. Charli xcx-Boom clap

17. Echosmith-Cool kids

18. Pitbull feat John Ryan-Fireball

19. Albin feat Kristin Amparo-Vilken jävla smäll

20. The fooo conspiracy-Suitcase

21. Kitok-Paradise Jokkmokk

22. De vet du- Swag i skogen

23. Markoolio-Fredagslåten


Kramar:

febban




Hits For Kids - Winter Party 2015 (Album)


Av februaritjejen - 21 februari 2015 15:03

Hej!

Nyss så var jag i biblioteket, jag lånade några böcker och två cd- skivor.

Det var:

Hits for kids winterparty 2015 (cd-skiva)

Absolute kidz 34 (cd-skiva)

Hjärta av damm (Bok)

Sorgfjäril (bok)

Baka, baka liten choklad kaka (bok)


Kramar:

febban




Av februaritjejen - 21 februari 2015 13:07

Jag fick igår en Pets tidning!

Jag tänkte att jag skulle kunna tipsa Pets tidningen!

Den här tidningen är till er som älskar djur, gillar tävlingar, nyheter osv.

Kramar:

febban



Bildresultat för pets tidningens hemsida                       

Sök i bloggen

Februaritjejen!

 

 

Hej! Jag är en tjej som skriver om min vardag, puberteten,tips m.m. Kommentera gärna vad ni tycker om min blogg!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

omröstning

Vad vill du att jag ska skriva för inlägg?
 tips/tags/thisorthat
 om puberteten
 min vardag
 recept
 djur

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

RSS

Gästbok

Gästbok

HTML-profilhjärtan

HTML-stjärnor bakom musen

HTML-text

html-bild1

HTML-bakgrund

HTML-bakgrund


Ovido - Quiz & Flashcards